סיוון קומינר
עבודת מחקר לקראת תואר מגיסטרבהנחיית פרופסור אביב רוזן
ההרצאה תתקיים ביום שני י"ג בסיון תשס"ח (16.6.08)
שעה 13:30
בנין אוירונוטיקה חדר 241
כבוד קל יוגש לפני ההרצאה
תקציר
מודלי דיסקה מפעילה היו הראשונים לאנליזה של כנף סובבת. למרות הפיתוח של מודלים מתקדמים יותר עם השנים, השימוש במודלי דיסקה מפעילה שכיח ביותר (במיוחד המודלים המיוחסי לתורת המומנטום) – בעיקר בגלל הפשטות שלה מצד אחד והדיוק הטוב מצד שני. במהלך הפיתוח של תורת המומנטום, ישנו מעבר מהצורה האינטגרלית של משוואת המומנטום הצירי לצורתה הדיפרנציאלית. למעבר זה אין הצדקה תיאורטית והוא מבטא חולשה של המודל. כמו כן , תורת המומנטו פותחה במקור למקרה של טיסה צירית והרחבות שלה למקרה של טיסה משופעת כוללות הנחות מפשטות רבות, ולכן מראות סטיות ניכרות בהשוואה לתוצאות ניסויי. מודלי דיסקה מפעילה אחרים ניסו להתמודד עם בעיות אלו, והם מבוססים על פיתרון משוואות הזרימה בכל השדה. מודלים אלה מורכבי ביותר והם מאבדים את יתרון היעילות והפשטות של מודלי דיסקה מפעילה המתבססים על תורת המומנטום.בהרצאה יוצג מודל דיסקה מפעילה חדש, המתרכז בפיתרו שדה הזרימה במישור הדיסקה. מודל זה שומר על פשטות ויעילות, ויחד עם זאת הוא אמין ומדויק יחסית. המודל מתאים לתיאור שדה הזרימה במגוון רחב של מצבי טיסה קבועים. עפ"י המודל, הזרימה המושרה דרך מישור הדיסקה מתוארת על ידי פילוג של בורות ומקורות במישור זה. הבעיה מתוארת על ידי מערכת "דמוי" לינארית של משוואות אלגבריות הנפתרות בצורה איטרטיבית. תוצאות המודל החדש מושוות עם תוצאות שני מודלי אחרים (מורכבים יותר) של דיסקה מפעילה, ועם תוצאות ניסוי מנהרה עבור מדחף בזוויות פסיעה, והתקפה שונות. תוצאות ההשוואה מראות התאמה טובה של רכיבי המהירות המושרית, כמו גם הפרמטרים האינטגרליים שנמדדו בניסוי.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה