יום שישי, 24 באוקטובר 2008

דרושים סטודנטים לפרוייקט מצויינות חלל

מסלול - פורום סטודנטים לקידום חקר החלל

גם השנה, כמו ב – 6 השנים האחרונות, ממשיך פרוייקט מצויינות חלל בו מדריכים סטודנטים מהפקולטה לאוירונוטיקה תלמידים מצטיינים בבתי הספר בצפון הארץ.
  • הדרכה מקדימה ותכנית לימודים תינתן לכל סטודנט.
  • עדיפות לסטודנטים מסמסטר 3 ומעלה.
התכנית כוללת:
  1. קבלת מלגה השווה ל-60% משכר לימוד של שנת לימודים אחת.
  2. זכאות למלגת דיקן.
  3. החזר הוצאות נסיעה.
  4. הדרכה ל-שעתיים, אחת לשבוע, באחד מביה"ס בחיפה והסביבה ובצפון. ההדרכה בנושאי חלל ותעופה.
  5. הלימוד בכיתות הוא במסגרת תכנית העשרה של משרד החינוך לתלמידים מצטיינים. כל סטודנט ידריך ביחד עם מורה הכיתה.

למידע נוסף והרשמה לפרוייקט: רן קדר, רכז הפרויקט (מייל: sranqe)

ראיון יתקיים ב-28 באוקטובר בשעה 14:00 בחדר 150.

שאלות נפוצות לגבי הפרויקט

מהי תקופת הלימוד? האם זה לאורך הסמסטר או לאורך כל השנה?

תקופת הלימוד הינה לאורך כל השנה. הפגישה הראשונה תהיה ראיון היכרות והכנה לשנה הקרובה. מאוחר יותר תהיה פגישה ובה קצת סקירה בנושאי חלל ופגישה ראשונה עם המורים.

האם ניתן להתחלף בביה"ס במהלך השנה?

להתחלף במהלך השנה זה ממש לא רצוי אבל זה ייתכן במידה והביה"ס יוצא מהפרוייקט מסיבה כלשהי או נוסף ביה"ס חדש או אפילו סטודנט/ית עוזב/ת (מאוד לא רצוי) מסיבות כלשהן.

האם ישנה התחשבות בנושא בזמן תקופת בחינות ובחני אמצע? (ואני לא מדבר רק על הקורסים הפקולטיים)

אכן ישנה התחשבות בתקופת הבחינות. קחו בחשבון שאתם עובדים ישירות מול בית הספר ומול המורה שהיה סטודנט בעצמו. מניסיון - יש התחשבות רבה ולא רק בנושא הבחינות אלא בכלל. במקרה הכי גרוע, אם תפספסו פגישה תשלימו אותה אחר כך או שפשוט תתנו יותר שעות בפגישה הבאה. צריך רק לדבר עם המורה ותסגרו הכל.

האם ברגע שנתתי OK אני מחוייב? או שאני יכול לבוא לניסיון ולראות איך זה?

ברגע שהסכמת אתה מחוייב אתית, כלומר, אתה לא חתום על משכנתא אבל מן הראוי הוא שלא תתחיל לשחק פעם בפנים - פעם בחוץ. אני גם בטוח שאתה תהנה מן הפרוייקט כל כך שתרצה להמשיך לשנה הבאה. כל הסטודנטים בשנתיים האחרונות רצו להמשיך לשנה הבאה, כולל אלה של טבריה וכרמיאל.

איזו הכשרה אנו מקבלים?

ההכשרה שאתם מקבלים היא פגישה מקדימה אחת עם המורים, אחת עם שייקה (בטכניון) שהוא מרכז חומר הלימוד ואחד האנשים הכי נחמדים שאני מכיר ומס' השתלמויות במהלך השנה. בכל אחת מן הפגישות נעבור על חומר הלימוד ונתעדכן בנעשה.

מה סוג התלמידים שהשיעור מועבר להם? האם אלו תלמידים "בעייתיים" או ריכוז של התלמידים ה"טובים" - כלומר, מהי רמת המשמעת שצריך לצפות לה?

הפרוייקט עובד עם תלמידי תכנית המצויינות - תלמידים מצטיינים. אתה תקבל את הטובים שבתלמידים, השיעורים הם
שיעורי העשרה ולא חלק מתכנית הלימודים ככה שהם נחשבים שיעורי כיף ונראים בהתאם. בעיות משמעת כמעט ולא יהיו לך. אל תשכח שאתה מלמד ביחד עם מורה הכיתה.

מניסיונך, כמה זמן ת'כלס כולל נסיעות וכולל הכל צריך להשקיע בשביל זה? (נניח ואני אהיה בטבריה)

סטודנט שלימד בטבריה: "אני הייתי בטבריה שנה. ראשית אני יכול להגיד לך שמאוד נהנתי. הייתי לוקח אוטובוס לצ'ק פוסט ומשם מונית שירות לטבריה. המונית שירות הייתה מגיעה לטבריה תוך 50 דקות בהן בד"כ למדתי לאיזה מקצוע. הביה"ס נמצא קרוב לכניסה לטבריה ולכן ירדתי שם והלכתי עוד קצת ברגל או שבאו לאסוף אותי מהביה"ס (אחד המורים). לאחר הלימוד חזרתי באוטובוס. סה"כ: הגעה לצ'ק פוסט ומונית שירות לטבריה - לא יותר.
תוך כמה נסיעות אתה מתאם עם הביה"ס את ההגעה שלך והכל זורם יותר מהר. כמה פעמים גם נתנו לי טרמפ עד לחיפה כי תמיד יש כאלה שנוסעים."

בהמשך לשאלה הקודמת, כמה זמן צריך להקדיש להכנה לפני כל שיעור?

זמן להכנה זה תלוי, אם אתה לא יודע הרבה על חלל אתה צריך ללמוד קצת לפני. כעיקרון, לפני השיעורים הראשונים
מקדישים קצת יותר זמן (כשעה-שעתיים בשבוע) ועם הזמן כבר לומדים איך העסק מתקתק ומקדישים מעט. אני לא הקדשתי כמעט זמן אחרי איזה 5 שיעורים.

באיזה שעות במהלך היום השיעורים מועברים?

התכנית היא לא חלק משעות הלימוד ולכן היא מועברת אחרי הצהריים ואחרי הלימודים, לרוב בשעות 13:00 או 14:00 או אפילו 15:00.

מהן בעצם הדרישות ממדריך בפרוייקט?

הדרישות ממדריך הן בעיקר ראש גדול! תכנית הלימודים היא מאוד גמישה וכל מה שאתה יכול לתרום מעצמך יתקבל בברכה. תביא הרבה אביזרים, כל מה שעולה לך לראש (סקייטבורד, קוביות, מינירקטות, משחקים של חלליות ואפילו
דברים שפחות קשורים ויכולים לעזור בהסברת החלל).

האם אני מקבל איזשהו קרדיט מן הפקולטה או משהו בסגנון, על ההשתתפות שלי בדבר זה, או שזוהי עבודה לכל דבר? אני שואל מכיון, שעקב היותי עתודאי אני אעבור ראיונות אצל גורמי צבא שונים לפני החזרה שלי לשירות וזה יהיה יפה אם ברזומה שלי יהיה כזה דבר (תעודה וכו').

הרזומה שלך זה אחד הדברים הכי חשובים שאתה יוצא איתם מהפקולטה. מן הסתם הפרוייקט יהווה תוספת יפה לרזומה, גם בתור פעילות חברתית וגם בתור מדריך בפעילות מדעית. תחשוב על זה ככה: אתה לימדת חלל בפרוייקט הכשרת כיתות מצטיינים. בנוסף, אני מבטיח לך שאתה תרחיב את הידיעות שלך בנושא חלל, דבר שיעזור לך בהמשך בפקולטה.

ומה עם מילגה?

בתחילת הסמסטר אני מעביר את שמות הסטודנטים לדיקן הסטודנטים, והם רשאים להגיש בקשת מלגה כמו כל סטודנט שעושה פר"ח. שנה שעברה סטודנטים בפרויקט קיבלו (בנוסף למשכורת) 2500-5000 ₪.

אין תגובות: