יום רביעי, 2 ביולי 2008

סקר חדש: אופי הפקולטה

לאחרונה נשמעו קולות בפקולטה (בעיקר אצל חברי סגל) הטוענים שאופי הפקולטה שלנו הוא 'מיליטנטי' מדי, והצד הבטחוני שבו מודגש יתר על המידה. דבר שמתבטא בין השאר במתן דגש לאפשרויות תעסוקה בעלות אופי לא-בטחוני בימים פתוחים להרשמה לתואר ראשון, ובויכוח האם להשאיר את טיל החץ בכניסה לפקולטה או להסיר אותו. מכיוון שאנו מאמינים שהסטודנטים (בהיותם רוב האנשים בפקולטה ושמתוכם יגיעו המדענים וחברי הסגל הבאים בפקולטה) צריכים לזכות בהזדמנות להביע את דעתם, יצרנו את הסקר הזה. מה דעתכם?

(הסקר מופיע בראש האתר מצד שמאל)

אפשרויות:
  1. מסכים עם הקולות הללו. התעשייה הבטחונית מייצגת רק חלק מהדרכים ליישם את הידע שצברנו. אין שום סיבה להתגאות ביישומים שדווקא גורמים להרג אנשים.
  2. אין שום סיבה להכניס פוליטיקה לפקולטה. ה'חץ' הוא הישג טכנולוגי כחול-לבן, ואין שום סיבה לא להתגאות בו. בעיקר כאשר מדובר בנשק הגנתי מובהק.
  3. רוב האנשים שמועסקים במקצוע עושים זאת בתעשיות הבטחוניות. אין שום סיבה להסתיר או להתבייש בזה, ויש בזה גם מימד של ציונות שאין בפקולטות אחרות בטכניון. אז למה זה דבר רע? להוריד את החץ? אני חושב שצריך להביא גם מטוס קרב כדי שנוכל להבין את טיס 2 יותר טוב.

3 תגובות:

Unknown אמר/ה...

אז בגלל זה הורידו את החץ? ואנחנו התחלנו לשער קונסיפרציות על שיגורו של הפסל המסכן.
הוא היה מאוד יפה בכניסה לפקולטה, והשווצנו בו בפני שאר הפקולטות חבל שהורידו אותו. אהבנו אותו. =) עכשיו הכניסה לפקולטה נראית כל כך שוממת בלעדיו.
חץ, אתה חסר.

E אמר/ה...

אני שמעתי בזמנו מגורם מוסמך שהוא נלקח לצביעה...

drunya אמר/ה...

מקווה מאוד שהסקר ישפיע על משהו.. (או מישהו)