יום ראשון, 8 בפברואר 2009

World of Goo

לאון מינץ

המשחק המקסים הזה הוא עולם עשיר על מסבכים ומבוכים...
World of Goo הוא שילוב מוצלח מאוד של אמנות, הנדסה וקוד-פתוח, בתוך משחק מחשבה אחד, שנוצר על ידי שני מפתחים לשעבר של EA. האתר המפורסם Eurogamer קרא למשחק זה "Physics' latest, purest, and most brilliant gift."


המשחק מבוסס על הסימולציה Tower of Goo, אשר זמינה להורדה חופשית מכאן.

מטרת המשחק הינה לבנות מסבך יעיל ככל האפשר, תוך שימוש במספר מזערי של "אבני בנין". בכל שלב יש מגבלה תחתונה אחרת על כמות אבני הבנין שבאפשרותכם להשתמש.

"גו", על פי מילון רב-מילים, הינו "חומר צמיג או דביק". גושי הגו, כאשר שמים אותם זה לצד זה, יוצרים קשרים אלסטיים בין אחד לשני ומאפשרים בניית מבנים מורכבים כגון גשר, גלגל, מגדל וכדומה. המטרה הינה לבנות מסבך כזה אשר יגיע לצינור השאיבה וישאוב לתוכו את כל כדורי הגו שנשארו.

כל השלבים מעוצבים בטעם טוב ומהווים חלק מסיפור מסגרת מרגש על חלקיקי הגו שמנסים לעזוב את הביוב ולצאת אל העולם הגדול, בעזרת כושר בנית המסבכים שלכם.
המשחק מחולק לחמישה פרקים, ובכל פרק שלבים שונים כאשר לכל שלב גרפיקה ומוזיקה משלו.

מגדלי בבל


המשחק זוכר כמה אבני בנין חסכתם, ואיתם עליכם לבנות את המגדל הגבוה ביותר בעולם. בו-בזמן ניתן לראות לאיזה גובה כבר הגיעו אנשים אחרים על פני הפלנטה (דורש חיבור לרשת).

שני שיאים ראויים לציון (נכון לרגע כתיבת שורות אלו) הם 41 מטר עם 300 גוו, של watson מגרמניה, ו-37.1 מטר עם 293 גוו של herminator מהולנד. טבלת ההישגים המלאה.

קוד פתוח

המשחק נבנה על גבי תוכנות קוד-פתוח רבות, כגון: SDL למנוע הגרפי, Open Dynamics Engine לסימולציה הפיזיקלית, irrKlang לסאונד ו-TinyXML לאנימציה ושמירת נתונים.[מקור: ויקיפדיה]

רכישה

המשחק, בגרסתו החלונאית, נחת ממש עכשיו על המדפים, ומחירו אחיד בעולם ועומד על 20$.
גרסאות לינוקס ומקינטוש תשוחררנה בקרוב.

ה-Goos תלויים בכם!

אין תגובות: