יום ראשון, 18 ביולי 2010

‫גלישה אופטימאלית במקרה של כיבוי מנוע באמצעות שיטות‬ פסיאודו-ספקטראליות

מאיה דקל

‫עבודת מחקר לקראת תואר מגיסטר
‫בהנחיית פרופסור יוסף בן-אשר

‫גלישה אופטימאלית לטווח מרבי מהווה עניין במצבי טיסה שונים. דוגמא שכיחה לכך היא ‫המקרה בו במהלך טיסה, מאוישת או לא מאוישת, נכבה המנוע מאיזושהי סיבה. אם כיבוי ‫המנוע מתרחש במהירות טיסה גבוהה וגובה נמוך, נדרש לממש מסלול לטווח מרבי, על מנת ‫להגדיל את הסיכויים להנחית את כלי הטייס בשלום. בעיה זו לא ניתנת לתיאור מספיק טוב ‫ע"י מודל ליניארי, אך ניתן להגדיר אותה כבעיית בקרה אופטימאלית עם אילוצים. המחקר ‫מנסה לגשת לפתרון הבעיה הזו בשיטות פסיאודו-ספקטראליות לבעיות בקרה אופטימאלית.

על מנת למצוא את המסלול האופטימאלי, המבוסס על עיקרון המינימום, ניתן להשתמש ‫בשיטות פסיאודו-ספקטראליות, שניתנות למימוש ע"י תוכנות קיימות. המחקר מציג תוצאות ‫מתוך התוכנה הידידותית למשתמש GPOPS .GPOPS זה כלי בסביבת MATLAB שתוכנן ‫לפתור בעיות בבקרה אופטימאלית ע"י שיטות פסיאודו-ספקטראליות.

התוצאות מראות התכנסות למסלול האופטימאלי גם במישור וגם במרחב. התוצאות המוצגות ‫במישור כוללות בדיקת רגישות לתנאי התחלה שונים של גובה ומהירות והשפעה של רוח על התוצאות. במרחב נחקרו השפעתם של תנאי הסוף, כיוון הטיסה הסופי, הגובה הסופי ומיקום הנחיתה הסופי. בנוסף נבדקה גם השפעת רוח צד על הפתרון. עבור כל מקרה, נבנתה מעטפת הנחיתה לטווח המרבי, שמציגה את מיקום הנחיתה הרחוק ביותר מהמיקום בו כבה המנוע כתלות בתנאי הסוף וההתחלה של הבעיה והזווית לאזור הנחיתה.‬

ההרצאה תתקיים ביום שני 16.8.10
שעה 13:30
בנין אוירונוטיקה חדר 241
כבוד קל יוגש לפני ההרצאה

אין תגובות: