יום רביעי, 19 בספטמבר 2007

טיס אוטומטי - התוכנות שיעבירו לכם את התואר

מירנדה




מאת אלכס ליטבן

ערב. יושבים על מחשב. מפעילים את האיסיקיו. וכמובן גם את המסנג'ר. אחרי כמה דקות גם הסקייפ רוצה לעלות, אבל המחשב הישן חושב אחרת....
סוף סוף,‮ ‬אחרי כמה דקות מייגעות,‮ ‬העלתם הכל.‮ ‬מתחילים לדבר עם החברים,‮ ‬להתעדכן...‮ ‬נזכרים שצריכים לבדוק את הג'ימייל,‮ ‬ולהמשיך שם כמה שיחות‮ – ‬מפה לשם,‮ ‬אתם מוצאים את עצמכם עם‮ ‬15‮ ‬חלונות שיחה פתוחים,‮ ‬מלהטטים בין צ'אטים ב-4‮ ‬תוכנות שונות,‮ ‬כשלכל אחת יש את ההגדרות שלה...

לא נמאס?

אפשר גם אחרת... בעידן הקוד הפתוח, קיימות מספר תוכנות המאפשרות לנהל את כל שיחות המסרים המיידים דרך תוכנה אחת – כמו Trillian ,‮ ‬Kopete,‮ ‬Pidgin‮ ‬,‮ ‬www.meebo.com‮ ‬ו-Miranda.

התוכנה האחרונה ברשימה, היא נושא הטור הזה. חוץ מהעובדה שהתוכנה תחליף לכם (כמעט) כל תוכנת מסרים אחרת, היתרונות של המירנדה על פני האחרות היא בפשטות הגרעין של התוכנה (לא מרגישים בכלל שהיא רצה ברקע, בגרסה הפשוטה שלה), ובמגוון וכמות התוספות שקיימות לה. כמו שאחד אוהב רק גבינה ועגבניות על הפיצה שלו ואחר לא יתפשר על זיתים, כך גם התוספות על המירנדה – לכל אחד אותה הפיצה, אבל התוספות עפ"י בחירה אישית. אפשר למצוא באתר הבית של התוכנה - www.miranda-im.org

תוספות מכל סוג צורה וצבע,‮ ‬החל מ-skin‮ ‬ למירנדה‮ (‬מראה וצורה לבחירתכם‮)‬,‮ ‬דרך היסטוריית הודעות משופרת,‮ ‬עד לשעונים מעוררים,‮ ‬משחקים ובדיקת מייל דרך המירנדה עצמה.

עם זאת, לא כל משתמש אוהב להתעסק עם כל התוספות וההגדרות של התוכנה. בדיוק למטרה זו, קיימת חבילה בסיסית של התוכנה עם מרבית ההגדרות והתוספות הדרושות, הניתנת להורדה בכתובת הזו.

לבסוף, מכיוון שהמירנדה לא דורשת התקנה, ניתן לשים את התיקייה ממנה היא מופעלת על הדיסקון שלכם, ולשכוח בכלל איך נראות תוכנות המסרים המיידיים המסורתיות.


g3data


מאת לאון מינץ

התוכנה אולי הכי שימושית בדוחות שתחסוך מכם ספירת פיקסלים.
צריכים להשוות תוצאות תאורטיות עם תוצאות ניסוייות? אם לגרף שאיתו צריך להשוות לא נתונות קוארדינטות, ניתן להשתמש בתוכנה זו במקום "לספור פיקסלים". תמונה אחת שווה יותר מאלף מילים:

אין תגובות: